AMAZING! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karel Monique Dominique Ruben - WaarBenJij.nu AMAZING! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karel Monique Dominique Ruben - WaarBenJij.nu

AMAZING!

Blijf op de hoogte en volg Karel Monique Dominique Ruben

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Dinsdag 9 augustus

We worden allen wakker tussen 8.15 en 8.45 uur. Rustig aan beginnen, douchen, wassen en dan ontbijten. Het is prachtig weer, de rest van de week schijnt het te gaan regenen dus daarom gaan we vandaag naar het Rockefeller Center om over de stad uit te kijken. Ons hotel is op 50th street en Rockefeller zit op fifth Avenue, het is een kleine 20 minuten lopen, we lijken wel Amerikanen, we kijken onze ogen uit en roepen OE en AA en AMAZING. Wat een hoge gebouwen, wat veel mensen op de straat, wat een lawaai maar ondertussen is het een hele vredige stad, als ze tegen je aan lopen zeggen ze b.v sorry. Dan komen we aan bij Rockefeller en we kopen kaartjes om naar boven te gaan, we moeten wachten tot 11.50 uur, er mogen steeds maar een x aantal mensen naar de top of the Rock... ondertussen dan maar een Starbucks. Dan is het zover, we mogen naar de liften. Het gaat in twee etappes, eerst naar de tweede verdieping, daar krijgen we een tassencheck en een bodyscan, dan volgt er een filmpje over de history van de wolkenkrabbers en daarna met de lift naar de 67ste verdieping, AMAZING dat gaat snel !!! We stappen uit en lopen naar de buitenkant, je kunt nu vanaf twee kanten de stad bekijken, de ene kant kijkt o.a. uit op het Vrijheidsbeeld en the Empire State Building en de andere kant op het Central Park. Dan kan je met de roltrap nog een verdieping hoger, hier kun je helemaal rondlopen, prachtig, waren jullie maar hier, het is zo AMAZING! Dan als laatste nog met een trap naar een klein platform, hier kun je niet rond maar wederom een AMAZING uitzicht. Het is helder weer dus je hebt maximaal uitzicht........ het Delta-avontuur is in 1 klap vergeten. Dan is het tijd om weer naar beneden te gaan, nu gaat de lift wel in 1 x naar beneden en staan we weer buiten. We lopen via fifth avenue naar Central Park, onderweg komen we de Trump-tower tegen, we maken een foto maar naar binnen gaan doen we ff niet (kan wel). In Central Park nemen Dominique en Ruben een ijsje en Karel een hotdog en we gaan op een bankje zitten. Beetje mensen kijken en kletsen. Dan lopen we nog een stuk door het park, het is echt warm maar gelukkig geven de bomen af en toe verkoeling. Het is ondertussen 16.30 uur, we duiken nog even een Apple store in om alles eens te bekijken, en we besluiten daarna weer richting hotel te gaan. Vanavond eten we bij een bar/cafe een paar blocks verderop, halen nog wat te eten en te drinken bij een kleine supermarkt en dan weer terug naar onze kamer. Beetje lezen en tv kijken en dan is deze eerste dag in de Big Apple alweer voorbij.

Woensdag 10 augustus

Vandaag word ik om 7.10 uur wakker en kijk uit het raam, New York is al ontwaakt. Mensen lopen met koffiebekers, mannen in pak met stropdas, vrouwen in mantelpakjes druk door de straat, taxi’s rijden alweer af en aan en het is zwaar bewolkt. Gelukkig zijn we gisteren al naar het Rockefeller Center geweest. Ik ga op een stoel zitten en kijk naar Netflix. Karel wordt rond 8.15 uur wakker en de kinderen ontwaken niet lang daarna. Weer rustig opstarten en dan om 9.15 uur naar het ontbijt. Vandaag gaan we naar Time Square, o.a. naar de M&M store (bedankt voor de tip Trea). Bij de ingang van het hotel liggen paraplu’s, we nemen er een paar mee, je weet maar nooit. Het is weer bedrijvig op de straat, ik heb nog niet zo goed door hoe de straten lopen maar gelukkig heb ik Karel bij me. Dan zien we time Square, veel grote reclame borden, grote schermen, allerlei theaters waar je musicals kan bekijken (Broadway sluit aan op Time Square), verschrikkelijk veel bussen met toeristen en vergeet vooral die gele dingen niet, de taxi’s. De dames moeten even toiletteren, dus een Mac in maar oeps je moet eerst iets kopen en krijgt dan pas een code om naar het toilet te mogen. Snel een diet coke gekocht en we mogen erin. Dan verder op Time Square naar de M&M store. De store is leuk en groot maar die in Londen doet er niet voor onder. Ruben laat M&M’s maken met zijn naam (personalized) en in een fotohokje maken we met zijn viertjes gekke foto’s. Dan gaan we een grote Walt Disney store in, veel merchandise maar niets dat ons kan bekoren. Als we weer buiten staan spettert het een beetje en we hebben trek, we nemen een snelle hap bij de Mac, als we buiten komen regent het harder, nu komen de plu’s van pas. We lopen wat kleding winkels in maar het is niet echt onze smaak. Het houdt op met regenen en we gaan weer langzaam terug in de richting van ons hotel. Onderweg nog even de H&M in en Do scoort een leuke broek, De kids blijven in het hotel en ik ga met Karel een metro pass kopen omdat we morgen met de metro gaan. We zoeken ook nog een restaurant voor vanavond, we besluiten op onze kamer te eten en gaan straks eten halen bij Fresh & Co, dit is een keten waar je salades en sandwiches kan kopen. Het valt op dat je in New York niet zo heel veel dikke amerikanen ziet, maar ze lopen hier dan ook veel. De stad heeft brede voetpaden, iets wat je bijna in geen enkele andere stad ziet in de USA. Daar is alles ingericht om met de auto te gaan, zo niet New York: lopen, metro en als het niet anders kan de taxi, bus of auto. Breaking news op dit moment is dat as we speak een man de Trump Tower aan het beklimmen is, hier 2 blocks vandaan: veel politie op straat dus, een afgezette 5th avenue en helikopters in de lucht. Zo eindigt er weer een dag in de Big Apple. AMAZING......

• 11 Augustus 2016 - 06:08

Trea:

New York... Wat een stad hè?? Inderdaad zoals ik het er zelf ook heb ervaren; megadruk en toch relaxt. Trump tower is ook leuk om van binnen te bekijken en daar in het restaurant verkopen ze (volgens onze kids) de lekkerste broodjes van New York. Jammer dat het weer omslaat! Geniet er nog ff van!!

• 11 Augustus 2016 - 12:53

Vanessa:

Met Dominique kun je nog lekker shoppen bij Superdry op Tumes Square en Abercrombie en Fitch op 5th Ave. Is 't gelukt een fietstour te boeken?

• 11 Augustus 2016 - 14:13

Nine:

What an amazing city! Veel plezier verder.

• 12 Augustus 2016 - 11:43

Desiree:

Het klinkt allemaal weer AMAZING! Nog lekker genieten van jullie "stay" in NY.