via Atlanta naar Guatemala city - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Karel Monique Dominique Ruben - WaarBenJij.nu via Atlanta naar Guatemala city - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Karel Monique Dominique Ruben - WaarBenJij.nu

via Atlanta naar Guatemala city

Blijf op de hoogte en volg Karel Monique Dominique Ruben

13 Juli 2016 | Guatemala, Guatemala-stad

En toen was het 12 juli 5.00 uur. We werden opgehaald door een taxi en waren om 5.45 uur op Schiphol. Koffers ingecheckt en naar de Burger King om Yvonne te ontmoeten :-) Was fijn je nog even te zien!
We gingen om 7.30 uur boarden en om 8.30 uur kon de vlucht beginnen.
De vlucht zou 8 uur en 40 minuten duren. De tijd vloog voorbij. Allemaal in de businessklass dus de kids vet genieten van alle filmkeuze die daar voorhanden was, bijna de hele vlucht hebben ze zitten kijken. Om 12.00 uur geland in Atlanta (18.00 uur Nederlandse tijd). Beetje gedoe bij de douane, we zijn maar niet in discussie gegaan met de politieman en braaf gedaan wat hij ons vroeg.
Ons vliegtuig naar Guatemala vertrok pas om 18.00 uur (24.00 uur Nederlandse tijd). Gelukkig konden we in de lounge wachten, lang leve wifi!
Om 17.30 uur gaan boarden en om 18.15 uur verlieten we Atlanta.
De piloot gaf gelijk al aan dat er slecht weer op de route was en hij heeft niet gelogen. Gordels dus netjes de hele vlucht om gehouden. Dominique heeft wat kunnen filmen en Ruben vond het lekker om in turbulentie te slapen.

GUATEMALA CITY: geland om 19.21 uur (13 juli 03.21 uur Nederlandse tijd). Terug waar het 14 jaar en 10 jaar geleden allemaal is begonnen en waar ons verhaal gewoon weer doorgaat.
Een grote mensenmassa buiten de terminal om mensen op te halen, taxi diensten aan te bieden etc. De taxibus van het hotel stond klaar en om 20.30 uur (13 juli 04.30 uur Nederlandse tijd) kwamen we aan bij het Barcelo hotel (voor degene onder ons die eerder in Guatemala zijn geweest het voormalig Marriot). Het regent licht en het onweert
Snel ingecheckt en naar de kamer. Heerlijke kamer, zo herkenbaar.

Het is nu 13 juli 9.45 en we hebben al ontbeten. Even door het hele hotel heen gelopen, eigenlijk is alles nog exact hetzelfde als toen, zelfde behang, vloerbedekking, liften, enkel nu met de vlag Barcelo ipv Marriot. Even cash geld opgenomen, helaas werkt de rabo pas niet, maar met de visa kaart lukt het wel om geld op te nemen uit de automaat. Daarna even een blokje gelopen, ook zo herkenbaar, naar de oude supermarkt waar we vroeger de babyvoeding, melkpoeder en luiers kochten. Alles is niet veel veranderd, alleen opgeknapt en net wat moderner. Aan de overkant zie je de toren waarin de Nederlandse ambassade was gevestigd en waar we uren hebben doorgebracht om destijds de de visa voor elkaar te krijgen om met de kinderen terug te mogen naar Nederland Straks even het zwembad in en lekker wat lezen, al is het geen fantastisch weer (bewolkt en 20 C).
Vanmiddag hebben we een afspraak met Victor onze Guatemalteekse gids en chauffeur, hij gaat ons 7 dagen rondrijden en ons het mooie land laten zien.
Daarna worden we om 17.00 uur (14 juli 01.00 uur Nederlandse tijd) opgehaald om met een collega van Karel (directeur in Guatemala) naar een echt Guatemalteeks restaurant (Cacao in Guatemala city) te gaan.

Morgenvroeg worden we om 8.00 opgehaald door de chauffeur geregeld via Do Guatemala om te vertrekken naar Quetzaltenango. Dit ligt meer naar het westen van Guatemala in bergachtig gebied. De reis duurt ongeveer 6,5 uur, dus veel naar buiten kijken om zoveel mogelijk te zien van dit mooie land.

Zodra we in Quetzaltenango zijn melden we ons weer.

Adios
Karel, Monique, Dominique en Ruben

• 13 Juli 2016 - 18:19

Trea:

Niet alleen de reis, maar ook de herkenning is echt begonnen! :-) Spannend allemaal! Zal voor Do en Ruben ook zeer bijzonder zijn nu! Eet smakelijk voor straks....ben benieuwd wat er op het menu zal staan. En voor morgen goede reis! x

• 13 Juli 2016 - 18:21

Marleen Bouwman:

Jij bent lekker snel op de blog.
    Businessclass... Wat een heerlijke luxe!!! Mag ook wel als je tegen een griepje aan zit!
    Moeilijk uit te spreken plaatsnamen heb je daar! En wat bijzonder dat je alles herkent en dat het bijna niet veranderd is... Ben je toch 10 jaar verder...
    Blijf lekker genieten en tot het volgende bericht!
    Groet, Marleen en Peter

• 13 Juli 2016 - 19:06

Karel:

Het avontuur is begonnen. Veel plezier!!

• 13 Juli 2016 - 19:29

Frank, Celeste, Juan En Sandra:

Lieve familie, jullie nemen ons nu al helemaal mee in de Quatelmateekse sferen.... heel herkenbaar. Mooi dat de vlucht buiten de turbulentie om rustig en snel verlopen is. Morgen naar Quetzaltenango! Geniet van de rit en de lokale bevolking, en natuurlijk van elkaar.

• 13 Juli 2016 - 19:54

Pascale :

Geniet geniet geniet!
    Ik ga met veel plezier jullie verhalen lezen.

X Pascale

• 13 Juli 2016 - 20:35

Thijs En Yvonne :

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en wat een heerlijk verslag om te lezen. We zien het helemaal voor ons en genieten met jullie mee. Dikke

• 13 Juli 2016 - 20:58

Rudi:

He familie,leuk om te lezen dat alles goed verlopen is.
    Dat het na 14 jaar nog steeds herkenbaar is voor jullie.
    Ga de komende week genieten van het mooie land en ik (Rudi) hang aan jullie lippen om de mooie reisverslagen te kunnen en mogen volgen.
    Ps kan niet wachten op het volgende reisverslag.
    Groetjes aan iedereen van Titie en Rudi

• 13 Juli 2016 - 21:09

Petra:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van deze bijzondere reis met zijn viertjes. Heel veel plezier en leuk om zo via het blog een beetje met jullie mee te kunnen reizen.

• 13 Juli 2016 - 21:24

Mirjam:

Wat klinkt dit allemaal heerlijk! Geniet van deze prachtige reis met elkaar.

• 13 Juli 2016 - 21:35

Gryt Terpstra:

Wauw.....wat een verhaal. Geweldig he dat Borcello.....met warm water in het zwembad

• 13 Juli 2016 - 21:38

Joan:

Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    En wat een bijzondere reis maken jullie....Kijk uit naar een volgend verslag!! Groetjes Joan

• 13 Juli 2016 - 22:14

Nine :

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en zo een beetje mee te reizen!
    Geniet van prachtig Guatemala en goede reis naar Xela toegewenst.
    Groetjes van ons viertjes.

• 13 Juli 2016 - 22:25

Lia:

Oh wat een ervaring. Geniet van deze mooie reis. X

• 14 Juli 2016 - 05:57

Diana:

Bedankt voor het leuke verhaal. Veel plezier allemaal en zie uit naar het volgende reis verhaal.

• 14 Juli 2016 - 12:39

Titie:

Hallo familie Bierman.

Wat leuk om te lezen hoe jullie reis is.
    Geniet er maar lekker van, jullie hebben het verdiend.
    Knuffels van Titie en Rudi.

• 14 Juli 2016 - 12:51

Tejo:

Jé!! avonturiers!!! Geniet met volle teugen van al het moois, dat jullie gaan zien

• 14 Juli 2016 - 15:08

Desiree:

Hoi fam. Wat fijn dat de reis goed is gegaan. Het avontuur kan nu echt beginnen. Veel plezier en ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag.

• 14 Juli 2016 - 17:00

Pauline En Hans:

Wat fijn dat we op deze manier mee kunnen reizen .alsof we voor de tweede keer door Guatemala reizen( maar dan ietsje anders)

• 16 Juli 2016 - 14:22

Marijke:

Hallo lieve familie,

Wat fijn dat het zo goed gaat daar in Guatemala. Wij zijn inmiddels weer van onze vakantie terug en hebben daar ook heerlijk genoten. Nu kunnen wij jullie weer beter volgen. Namens Robert, Evita, Forest en natuurlijk namens mijzelf heel veel plezier daar. Geniet er fijn van. Wij kijken uit naar jullie ervaringen.

Groetjes vanuit de Blesse

• 18 Juli 2016 - 07:04

Johan:

Zwembad wel heel anders, groter ook, of waren onze meisjes in 2001 kleiner?
    Doe Victor de groeten van ons, veel plezier met zijn verhalen, je zult je niet vervelen.