for the first time - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Karel Monique Dominique Ruben - WaarBenJij.nu for the first time - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van Karel Monique Dominique Ruben - WaarBenJij.nu

for the first time

Blijf op de hoogte en volg Karel Monique Dominique Ruben

08 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Atlanta

Zaterdag 6 augustus

We zijn in Amerika Atlanta, we waren er natuurlijk al eerder geweest in 2001 maar zijn toen het vliegveld niet af geweest. Nu is het dan zover, voor de eerste keer echt in Amerika. Dit geldt natuurlijk niet voor Karel, hij is al tig x in Amerika/Atlanta geweest. We vinden het best spannend, ik vind iedereen aardig maar niet iedereen vind mij gelijk aardig merk ik. We komen aan bij de immigratie balie, daar moet iedereen een formulier inleveren en word je paspoort gecheckt en willen ze je vingerafdruk en je foto.....been there, done that 12 juli allready, maar ja, dit is Amerika dus alles moet nog een keer. Karel is als eerste aan de beurt: 4 fingers right hand please, thum right hand please, 4 fingers left hand please, thum left hand please, look at the cam for a picture... dan Dominique: 4 fingers right hand please, etc, etc en daarna mag ik: 4 fingers bla bla bla…. Ruben hoeft niet, die is nog te jong. Dan mogen we doorlopen, ik kijk snel waar onze koffers aankomen, band 1. Goh zegt Karel, weet je het zeker, hier staat geen Guatemala maar Guadelajara........oeps, ik had mijn bril niet op, ik dus nog een keer terug (nu met bril) en we moeten nummer band 1 maar band 3.... sorry Karel. We komen aan bij band 3 en binnen 5 minuten hebben we alle koffers. We lopen naar buiten: FOR THE FIRST TIME IN AMERICA. Gelukkig kent Karel Atlanta dus hij weet waar de taxis staan en ook hier gaat alles snel, binnen 5 minuten hebben we een taxi en rijden naar Downtown Atlanta. Het duurt ongeveer 20 minuten en dan zijn we bij ons hotel. Ondertussen is het al 20.00 uur, we hebben nu nog maar 6 uur tijdsverschil met Nederland. Echt veel honger hebben we niet dus we besluiten een supermarkt op te zoeken en scoren wat snacks en drinken. Snel terug naar de kamer, lekker snacken en drinken en dan lekker slapen.
Zondag 7 augustus
Vandaag drukke dag voor de boeg, we zijn maar 1 volle dag in Atlanta. We worden om 8.30 uur wakker, best laat voor ons doen maar in Guatemala is het nu nog maar 6.30 uur dus dat is dan wel weer vroeg voor ons doen. We kunnen ontbijten tot 10.30 uur dus voor het eten hoeven we ons niet te haasten. Rond 9.15 zitten we aan het ontbijt. Dan gaan we half 11 de stad in, eerst het coca-cola museum.... CCLB (weten jullie het nog Mim, Annelies en Peet??). We krijgen bij de ingang een flesje coca cola, dan worden we op een typisch Amerikaanse manier welkom geheten door een oudere man, er wordt wat afgeklapt en gejuicht maar wij houden ons in. Er is van alles te zien in het museum, allerlei films, hoe wordt CCt gemaakt (natuurlijk niet het geheime recept), alle verschillende soorten reclame vanuit de hele wereld, je kon met de fakkel van de Olympische spelen uit 1996 op de foto, op de foto met de ijsbeer, coca cola proeven uit alle wereld delen en bij vertrek kreeg iedereen een flesje cola mee en dan beland je in de shop.... Dominique en Ruben hebben hun best gedaan. We hebben 2 uur rondgelopen. Naast het CC-museum staat het Georgia Aquarium, #1 in de US, dit kan je natuurlijk niet overslaan. Even snel een snelle hap en dan het park in. Het park heeft verschillende onderdelen, o.a. tropische riffen, koud water dieren, dolfijnen. De show was mooi maar ons Dolfinarium in Harderwijk doet hier zeker niet voor onder! Het was overigens weer een heleboel geklap, gejuich, oe en aa... Karel zegt: this is America baby!! Zonder het in de gaten te hebben loop je heel wat af, ondertussen heeft Dominique wel heel wat pokemons gevangen terwijl ze echt niet de enige is die scoort, van jong tot oud, van Amerikaan tot Chinees..... Om 17.00 uur zijn we kapot, genoeg gezien en gelopen. Terug naar het hotel, het is erg warm in Atlanta maar het is gelukkig maar 10 minuten lopen. Rond 18.15 uur lopen we naar de overkant naar Max Lager, een oude bierbrouwerij nu omgebouwd tot restaurant. Echt lekker gegeten, steak, zalm en spare ribs. Anderhalf uur later zijn we weer in het hotel. Koffers alvast ingepakt want morgen om 9.00 uur komt onze taxi. We liggen nu allemaal op bed tv te kijken en na te genieten van onze eerste kennismaking met Amerika.

• 08 Augustus 2016 - 13:54

Nine :

Jammer dat de Guatemala-verhalen voorbij zijn, maar de Amerikabelevenissen volgen we ook graag! En wat weer een mooie fotocollages.
    Fijne week toegewenst.

• 08 Augustus 2016 - 19:44

Marleen:

Monique, je bent een kei in het schrijven van verhalen en deze dan ook regelmatig te plaatsen op de weblog! Top! Heerlijk om te lezen en fantastisch om met jullie mee te mogen reizen!!! Geniet deze week nog in Amerika!
    Groet, Marleen

• 08 Augustus 2016 - 19:48

Marleen :

PS: wij zitten klaar voor de olympische spelen en wel voor de dames volleybalwedstrijd Nederland - VS. Hoop dat jullie voor Nederland zijn....

• 08 Augustus 2016 - 20:18

Peet:

Ha Mo,

Genieten van jullie prachtige verhalen. En CCLB brings back good memories! Veel plezier nog

Groetjes Peet

• 08 Augustus 2016 - 23:34

Ka-tje:

Veel plezier in The USofA!
    De wow-factor van de foto's zal wel afnemen nu :-)
    De dagen vliegen om, geniet maximaal.
    Trek het je niet aan dat sommige mensen je niet aardig vinden.
    Wij maken het wel weer goed.

• 09 Augustus 2016 - 07:21

Mim:

Natuurlijk ken ik onze cclb-tjes nog. Mis ze nog vaak, echt waar. Maar de volgende keer wil ik best met jou en de andere meiden naar de States om om een cclb-tje te doen hoor. Ik weet nog toen ik voor het eerst in de VS kwam dat mij alles zo bekend voor kwam, vanwege al die films en series die ik heb gezien. Ik vind het een heerlijk land, met heel veel afwisseling in natuurparken en steden. Heel relaxed. Die Amerikanen zijn soms een beetje bijzonder in hoe ze doen (veel uitersten), maar ik heb er altijd een top tijd! Niet iedereen weet overigens waar Nederland ligt, maar meestal hebben ze wel van Amsterdam gehoord. Een keer gaven Wouter en ik aan dat wij uit Europa kwamen. Toen vroeg iemand: ligt dat naast Duitsland? Nou moet ik bekennen dat ik ook niet alle Staten ken, laat staan op de kaart aan te wijzen waar ze liggen, maar Europa niet kennen...? Ach, het is een heerlijk land. Je gaat het geweldig vinden. Geniet ervan met elkaar. Wat hebben jullie een fantastische vakantie. Liefs,xxx.

• 09 Augustus 2016 - 13:08

Desiree:

Op naar de volgende verhalen/foto's. Jammer van de computerstoring bij Delta. Veel plezier in NY.

• 09 Augustus 2016 - 13:18

Esther:

Hallo luitjes.
    Jelle en ik genieten van jullie verhalen. We zijn zelf net terug uit Jeruzalem en zitten nu weer in Amman bij Diana. We hebben veel te vertellen net als jullie en ik hoop jullie gauw weer te zien om de fotos aan elkaar te laten zien. Nog een fijne reis en tot gauw.

Jelle en Esther

• 09 Augustus 2016 - 16:39

Trea:

The States... Ook een hele bijzondere wereld! Leuk in vogelvlucht door Atlanta! Helaas computerstoring bij Delta waardoor mensen around the world vertragingen opliepen... Jullie helaas ook! Maar inmiddels zijn jullie "eindelijk" in New York!! Heb zomaar het vermoeden dat vandaag de M&M store op het programma staat ;-) geniet van New York! Is echt een coole stad!!!